سئو

سئو

سئو

سئو

قیمت انواع حمل و نقل بارها

قیمت انواع حمل و نقل بارها


بیمه حمل و نقل مانند پدیده‌های دیگر اجتماعی سیر تکاملی خود را در طول زمان سپری کرده و به شکل امروزی درآمده است.

معروف ترین موسسه ای که در شکل‌گیری این روند نقش داشته است ، موسسه بیمه‌گران لندن می باشد.


قدیمی ترین نوع بیمه بیمه باربری و حمل و نقل دریایی می باشد.

این بیمه در اواسط قرون وسطی در بین تاجرین ، مالکان کشتی ، سرمایه‌داران و بانکداران رایج بوده است.


بیمه نامه باربری سند کتبی است که توسط شرکت بیمه و به درخواست بیمه‌گذار صادر می گردد.

طبق این سند بیمه‌گر متعهد می‌شود که در مقابل دریافت حق بیمه از بیمه گذار، اگر در طول مسیر حمل کالا از لحظه شروع حمل و نقل تا لحظه رسیدن کالا به مقصد ، خسارتی به کالا در حین حمل و نقل وارد شود بیمه گذار هزینه‌هایی را در ارتباط با این خطرات متحمل شود و هزینه های وارده را پرداخت نماید.


منظور از بیمه گر شرکت بیمه است که مشخصات آن در بیمه نامه نوشته شده و در ازای دریافت حق بیمه متعهد به جبران خسارت های احتمالی درج شده در بیمه نامه می باشد.


به شخص حقیقی یا حقوقی که بیمه را خریداری نموده و متعهد پرداخت حق بیمه می شود بیمه گذار گویند.


ذی نفع شخصی است که به درخواست بیمه گذار نام او در بیمه نامه درج گردیده و بخشی از خسارت به او پرداخت میشود.


منظور از حق بیمه مبلغی است که در بیمه نامه مشخص شده و بیمه گذار موظف است آن را هنگام صدور بیمه نامه به بیمه گر پرداخت کند.


به بخشی از هر خسارت که به عهده بیمه گذار باشد و میزان آن در بیمه نام مشخص شده باشد فرانشیز گویند.


بارنامه اوراق بهادر ای است که از سمت موسسه بیمه باربری و حمل و نقل صادر می گردد. در این بارنامه مشخصات کالا ، نام و آدرس گیرنده و فرستنده کالا ، میزان کرایه حمل ، مشخصات ، تعداد و وزن کالا درج میشود. این بارنامه به منظور قرارداد حمل ، رسید دریافت کالا و سند مالکیت آن می باشد.


منظور از اصطلاح واقعی ؛ زمانی است که کالا در حادثه ای مانند آتش سوزی کلاً از بین رود.


واژه فرضی زمانی استفاده می شود که هزینه تعمیر یا بازسازی کالا از ارزش واقعی آن بیشتر باشد که در این صورت بیمه گر ترجیح می دهد غرامت آن را بپردازد.


زمانی که کالای بیمه شده طی چند مرحله از مبدا به مقصد درج شده در بیمه نامه حمل گردد ، پارتشیپمنت گویند.


منظور از ترانشیپمنت حمل و انتقال کالا از یک وسیله نقلیه به وسیله نقلیه دیگر می باشد.

در این و نقل و انتقالات بیشتر حمل و نقل ترکیبی رایج است که در آن از وسایل نقلیه‌ای همچون ؛ کشتی ، هواپیما ، قطار ، کامیون ، تریلر و سایر وسایل برای ارسال کالا به مقصد استفاده می شود.

همچنین انتقال بار به دو شکل مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود.


ارزش مورد بیمه شامل : مجموعه قیمت خرید کالا  ،هزینه حمل و نقل و عدم النفع می باشد.


مدت اعتبار بیمه نامه بر اساس شرایط متفاوت میباشد.

حمل و نقل هوایی :  ۳۰ روز بعد از رسیدن هواپیما به فرودگاه کشور مقصد

حمل و نقل زمینی : ۶۰ روز پس از ورود کالا به کشور مقصد


هزینه ارسال بارهای ترافیکی به چه صورت است؟

به علت دارا بودن ارزش و قیمت بالای محموله های ترافیکی جهت حمل و نقل این بارها باید بیمه نامه بار ترافیکی سنگین و فوق سنگین لحاظ شود.

بیمه نامه کالاهای ترافیکی بر اساس قیمت ارزش بار تعیین می‌شود.

هزینه ارسال بار ترافیکی از اصفهان باتوجه به ابعاد دقیق محموله، میزان دقیق تناژ محموله ترافیکی ، محل بارگیری و محل تخلیه بار متفاوت می باشد. در نتیجه به منظور اطلاع از هزینه ارسال بار ترافیکی از اصفهان با شماره های زیر در ارتباط باشید.



مشکلات عمده تراکم های ترافیکی در حمل و نقل

 مشکلات عمده تراکم های ترافیکی در حمل و نقل


نگرانی های عمده در زمینه حمل و نقل:

- نگرانی در مورد تراکم ترافیکی

- بازتاب های حمل و نقل روی محیط طبیعی و مصنوعی

- بازتاب‌های حمل و نقل روی اجتماع به ویژه روی گروه‌های کم درآمد ، سالمندان ، کودکان و معلولین


راههای پاسخ به این نگرانی ها شامل:

- هماهنگ کردن روشهای متفاوت حمل و نقل با یکدیگر

- هماهنگ کردن برنامه ریزی حمل و نقل با برنامه ریزی محیطی

- هماهنگ کردن برنامه ریزی حمل و نقل با برنامه ریزی شهری

- هماهنگ کردن برنامه ریزی حمل و نقل با سیاست های پیشنهادی برای ارتقاء شرایط اقتصادی ، فرهنگی و سلامت انسانی جامعه


منظور از مدیریت سیستم حمل و نقل درون شهری چیست؟

هدایت مجموعه عناصر سیستم حمل و نقل با مد نظر قرار دادن اهداف از پیش تعیین شده و استفاده از روش ها و اقداماتی که دسترسی ایمن ، سریع ، راحت و ارزان را بین فضاهای مختلف شهری برای انسان ، کالا و خدمات فراهم سازد.

یک سیستم حمل و نقل درون شهری باید سریع ، ارزان ، راحت و مرتب باشد.


دو وظیفه سیستم حمل و نقل همگانی شامل :

- انتقال آسان و راحت تعداد زیادی مسافر به طور موثر

- وادار ساختن دارندگان اتومبیل های شخصی به رها کردن خودروهایشان که ترافیک مرکز شهر را گره می زنند.


انواع سیستم حمل و نقل مسافر در شهرها :

سیستم حمل و نقل خصوصی

سیستم حمل و نقل عمومی


وسایل رفت و آمد همگانی:

- وسایل نقلیه انفرادی مانند اتومبیل شخصی ، دوچرخه ، موتورسیکلت و تاکسی تلفنی

- وسایل نیمه عمومی نظیر مینی بوس و تاکسی

- وسایل عمومی همچون اتوبوس شهری و اتوبوس سرویس ادارات

- وسایل عمومی سریع مانند راه آهن شهری


به هر نوع سیستم یا وسیله حمل و نقل که توسط شخص مسافر یا یکی از اعضای خانواده اش و یا به وسیله موسسه‌ای که در آن کار می‌کند تهیه نشده باشد وسیله ترابری عمومی گویند.


سیستم ترابری عمومی شامل دو بخش می باشد: بخش اول اتوبوس ، مینی بوس و تاکسی

و بخش دوم راه آهن شهری که شامل روی زمینی و زیر زمینی می باشد.


به حمل و نقل در محدوده نقاط یک کشور حمل و نقل داخلی و به حمل و نقل ای که بین دو یا چند کشور انجام شود حمل و نقل بین المللی گویند.


به سندی که توسط شرکت حمل و نقل به منظور عقد قرار داد حمل، صادر می شود ؛ بارنامه گویند.


مشخصات بارنامه‌ کالاها:

- دارای مشخصات و نشانی ارسال کننده کالا

- مبدا ارسال کالا تعیین شده باشد

- دارای مشخصات و نشانه گیرنده کالا

- تعداد بسته و اندازه و وزن کالا روی آن درج شده باشد

- نوع کالا ، مقصد و محل وصول کالا روی آن ثبت شده باشد

- نرخ کرایه حمل و نقل


هر بار نامه شامل سه نسخه می باشد.

نسخه اول نزد صاحب ارسال‌ کننده کالا

نسخه دوم نزد گیرنده کالا

و نسخه سوم به متصدی حمل و نقل داده میشود.



منظور از بار ترافیکی چیست؟

به بار هایی که از نظر ابعاد و وزن بیشتر از حد استاندارد تعریف شده بار برای جابجایی باشند، بار ترافیکی می‌گویند.

به همین دلیل تردد وسایل نقلیه‌ای که ابعاد آنها بدون بار یا بعد از بارگیری از حد مجاز عبور کند شامل قوانین باربری و حمل بار ترافیکی می شوند.

شایان ذکر است که برای حمل و نقل بارهای ترافیکی باید مجوز قانونی صادر شود.

تریلی کمرشکن ، تریلی کفی و بوژی کش از جمله خودروهایی هستند که برای حمل بار سنگین و فوق سنگین استفاده می شوند.

به دلیل ارزش مالی بالایی که بارهای ترافیکی دارند باید دارای بیمه نامه قوی و حرفه ای باشند.

موسسات باربری مورد تایید سازمان راهداری و وزارت راه برای حمل کالاهای سنگین مجوز صادر می کنند.

جهت حمل بار ترافیکی از اصفهان توسط شرکت ما با نرخ مناسب و بیمه نامه معتبر با شماره ذکر شده در وبسایت تماس حاصل فرمایید.






هدف از حمل و نقل چیست؟

هدف از حمل و نقل چیست؟


در معنای لغوی حمل به معنی برداشت و نقل به معنای جابجایی کردن است.

حال اگر بخواهیم تعریف تخصصی تری در رابطه با واژه حمل و نقل ارائه دهیم باید گفت که ؛ به تغییر مختصات جغرافیایی کالا مردم و اطلاعات از یک نقطه به نقطه دیگر حمل و نقل گویند.


تعاریف حمل و نقل در فرهنگ لغات لاتین :

- حمل کردن از یک مکان به مکان دیگر = فرهنگ آکسفورد

- فعالیت جابجایی انسان یا کالا توسط یک وسیله از یک مکان به مکان دیگر = فرهنگ کولینز

- وسیله فرآیند و یا عمل جابجایی از نقطه ای به نقطه دیگر = فرهنگ مریام وبستر


آشنایی انسان با موضوع حمل و نقل به زمانهای باستانی برمی‌گردد و قدیمی ترین راه تجارت مبادله کالا با کالای دیگر بوده است که مستلزم حمل و نقل و جابجایی اجناس می بود.

یکی از مهمترین زیرساخت های جوامع امروزی که به منظور رفع نیازهای اجتماعی و اقتصادی ایجاد شده است ، حمل و نقل می باشد.


شرایط استفاده از سیستم های حمل و نقل:

- تامین ایمنی کالا ، بار ، وسایل و امنیت مسافران

- سهولت جابجایی

- به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی


هدف از حمل و نقل چیست؟

ایجاد سیستمی که بتواند حرکت انسان و حمل و نقل کالا را با ایمنی کافی و به طور اقتصادی فراهم سازد علاوه بر آن سفرها باید راحت و ساده باشند.


منظور از برنامه ریزی حمل و نقل چیست؟

برنامه ریزی حمل و نقل شهری فرایندی است که منجر به تصمیم گیری در مورد برنامه ها و سیاست های حمل و نقل می گردد.


سازمان یا موسسه حمل و نقل چیست؟

سازمان حمل و نقل مجموعه ای از رانندگان و خودروهای سبک ، نیمه سنگین و سنگین است که تحت سرپرستی یک نفر به عنوان مسئول واحد قرار دارد.

از خدمات حمل و نقلی که در دسترس عموم قرار گیرد شبکه حمل و نقل عمومی می گویند.

تفاوت خدمات حمل و نقل عمومی با روش‌هایی مانند تاکسی ، سفر اشتراکی و اتوبوس در نوع خدمات آنهاست.

سفر به صورت اشتراکی توسط افراد ناشناس بدون توافق قبلی انجام می شود.


حمل و نقل عمومی بین شهری ، توسط ؛ خطوط هواپیمایی ، اتوبوس های بین شهری و خطوط ریلی بین شهری انجام می شود.


وسایل حمل و نقل عمومی شامل:

- اتوبوس معمولی

- اتوبوس برقی

- تراموا

- قطار شهری

- مترو

- قایق های مسافرتی

- هواپیما‌


در سطح بین‌الملل به دلایل تاریخی و اقتصادی ، در نحوه استفاده از حمل و نقل عمومی تفاوت هایی وجود دارد.

به طور مثال در کشور های قدیمی مایل هستند که سیستم های گسترده و متنوعی برای سرویس دهی به شهرهای متراکم و قدیمی وجود داشته باشد.

و در کشور های جدیدتر اکثر شهرها دارای خدمات حمل و نقل عمومی پراکنده هستند.


دروازه های اصلی ورود به شبکه حمل و نقل جاده‌ای پایانه های عمومی می باشند.

پایانه های بنادر امام خمینی ، بندرعباس ، بندر چابهار و بوشهر به عنوان مبدا های اصلی ورود و خروج کالا مورد استفاده قرار گرفتند.


از جمله مجموعه های خدماتی که برای رفاه و آسایش مسافرین در جاده‌های کشور پیش‌بینی شده است مجتمع های خدماتی - رفاهی بین راهی می باشد.


یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان بار در اصفهان حمل و نقل و جابجایی بار کالاها در کوتاهترین زمان و به شکل ایمن می باشد.

از این رو شرکت ما با حمل بار از اصفهان با ارزانترین قیمت ، در کوتاه ترین زمان به همراه بیمه‌ی بار بسته‌بندی و حمل سریع در خدمت شما عزیزان می باشد.




بزرگترین قطب اقتصادی آذربایجان

بزرگترین قطب اقتصادی آذربایجان


یکی از عمده‌ترین بخش های وزارت راه و ترابری مربوط به امور هواپیمایی می باشد. از این رو قصد داریم در این مقاله به تاریخچه شکل گیری هواپیمایی بپردازیم.


تاریخچه شکل گیری هواپیمایی

اولین دفتر امور هواپیمایی در سال ۱۳۰۱ به دستور رضاخان تشکیل شد و جزء سایر سازمان های ارتش ذکر شد.

کادر نخستین دفتر هواپیمایی شامل یک افسر به عنوان رئیس و یک نویسنده برای ثبت وقایع پروازی با نام سرهنگ میزانی بود.

سپس در سال ۱۳۰۲ ایران برای اولین بار یک فروند هواپیما از کارخانه یونکرس خریداری کرد و به دنبال آن به استخدام یک خلبان و مکانیک ویژه پرواز پرداخت. از این هواپیما در پادگان قلعه مرغی نگهداری می شد.

در سال ۱۳۰۲ بود که فرمانده کل تیپ های مازندران و گیلان (سرتیپ آیرم) با پول هایی که به زور از مردم و اهالی این دو منطقه گرفته بود دو فروند هواپیمایی آلمانی یونکرس رو تحت عنوان گیلان و مازندران خریداری و به تهران اعزام کرد.

در همان سال بود که ۴ فروند هواپیمای هاویلاند روسیه خریداری شد و به دنبال آن یک تشکیلات منسجم هواپیمایی در دل ارتش شکل گرفت.

این هواپیماها نشانگر پیشرفت سریع صنعت هوانوردی و دست یافتن به رویای ناممکن پرواز برای مردم ایران بود.

در سال ۱۳۰۲ نخستین خلبان برای کسب مهارتهای لازم و دیدن دوره های آموزشی عازم فرانسه و روسیه شد.

سپس در سال ۱۳۰۵ نخستین هوانورد ایرانی ، سرهنگ احمد نخجوان با ۲۶ سال سن پس از گذر از شهرهای ایستر ، مکدار ، اکسی شهر ، حلب و بغداد در نهایت در فرودگاه قلعه مرغی به زمین نشست.


صنعت هواپیمایی ایران دارای ۸ دوره متفاوت زمانی می باشد:


- از سال ۱۹۲۳ تا سال ۱۹۲۷ : تاسیس نیروی هوایی ارتش

- از سال ۱۹۲۷ تا ۱۹۳۲ : خطوط هوایی یونیکرز در آسمان ایران آغاز به کار کرد.

- از سال ۱۹۳۲ تا سال ۱۹۳۸ : عدم‌ وجود حمل و نقل هوایی تجاری و بازرگانی

- از سال ۱۹۳۸ تا سال ۱۹۴۶ : خط هوایی وزارت پست ، تلگراف و تلفن تاسیس شد.

- از سال ۱۹۴۵ تا سال ۱۹۶۱ : خطوط هوایی ایران ایرویز و پرشین ایر تاسیس شد.

- از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۲ : خط هوایی ایران یونایتد تاسیس شد.

- از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۹ : ایران ایر تاسیس شد و این دوره، شکوفایی صنعت هوانوردی کشور به شمار می رود.

- از سال ۱۹۷۹ تا هم اکنون : عصر شرکت‌های هواپیمایی چندگانه


در سال ۱۳۲۶ فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز تاسیس شد و در سال ۱۳۳۸ فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

سپس در سال ۱۳۷۰ به فرودگاه بین المللی ارتقا یافت و در سال ۱۳۷۸ به عنوان یکی از فرودگاه های آسمان باز ایران شناخته شد.

پروازهای خارجی فرودگاه شامل مقاصدی چون: ازمیر ، استانبول ، باکو ، بغداد ، تفلیس ، دمشق ، دبی و ... می باشد.

و پروازهای داخلی شامل مقاصدی چون : اصفهان ، اهواز ، بندر عباس ، تهران‌ ، رشت ، شیراز و ... می باشد.



تاریخچه اقتصادی شهر تبریز

بزرگترین قطب اقتصادی آذربایجان ایران تبریز می باشد. علاوه بر آن مرکز ارتباطی بازرگانی سیاسی ، صنعتی و فرهنگی این منطقه به شمار می رود.‌

اوج شکوفایی شهر تبریز مربوط به دوره ایلخانان می باشد.

این شهر به مدت طولانی پایتخت های ایران بوده است. علاوه بر آن در دوران صفویان این پایتخت به عنوان پنجمین شهر پرجمعیت جهان شناخته شد.

همچنین در دوره قاجار مجددا به شکوفایی رسید‌. طوریکه به عنوان مهمترین و پیشرو ترین شهر ایران شناخته می شد.

علاوه بر آن در دوران معاصر یکی از مراکز مهم اقتصادی و صنعتی در سطح کشور بود.

شهر تبریز در دوران قاجار به علت همجواری با روسیه و عثمانی در مسیر مبادلاتی ارتباطی شرق و غرب قرار گرفت. به همین علت بسیاری از پیشرفت ها در سطح کشور از تبریز آغاز شده است.


برای ارسال انواع کالا و حمل بار از اصفهان به تبریز با کمترین هزینه به همراه بارنامه‌ای معتبر با ما در ارتباط باشید. 




سازمان بنادر و کشتیرانی

سازمان بنادر و کشتیرانی



یکی دیگر از بخش‌های وزارت راه و ترابری ، سازمان بنادر و کشتیرانی می‌باشد.


تاریخچه شکل گیری سازمان بنادر و کشتیرانی

در سال ۱۸۱۴ میلادی در بندر بوشهر اداره ای با عنوان شعبه گمرکات جنوب تاسیس شد.

به طور کلی اداره گمرکات جنوب وظیفه داشت که امور بندری و دریایی را مدیریت کند.

علاوه بر آن این اداره از سواحل ایران در برابر ورود و صدور کالاهای قاچاق از راه‌های دریایی جنوب ، مراقبت می کرد.


در سال ۱۳۰۶ شمسی اداره‌ی امور تاسیسات و تجهیزات اداره بندر انزلی به مامورین ایرانی سپرده شد.

در سال ۱۳۰۷ بود که بندر خرمشهر اهمیت بسیار زیادی پیدا کرد و تجارت دریایی در آن رونق گرفت.

به همین ترتیب در سال ۱۳۱۴ اداره‌ای تحت عنوان " اداره کل بنادر " در تهران تاسیس شد و امور تمامی بنادر ایران در آن متمرکز شد.

بنگاه کل بنادر و کشتیرانی در سال ۱۳۲۸ جایگزین اداره کل بنادر در وزارت راه شد.

در سال ۱۳۳۱ قانونی تصویب شد که بر اساس آن باید هرگونه شناوری که در آب های داخلی و سواحلی ایران استفاده می‌شد ‏باید در یکی از بنادر ایران به ثبت می رسید و گواهینامه مربوطه دریافت می کرد.

دو وزارت راه و گمرکات و انحصارات بنگاه کل بنادر و کشتیرانی در سال ۱۳۳۸ از وزارت راه به وزارت گمرکات و انحصارات انتقال یافتند.

سپس در سال ۱۳۳۹ بنگاه کل بنادر و کشتیرانی به سازمان بنادر و کشتیرانی تبدیل شد.


وظایف سازمان بنادر و کشتیرانی:

- مدیریت کلیه امور بندری و دریایی کشور

- اجرای مقررات بندری و کشتیرانی ساحلی

- اعمال حاکمیت در آب‌های ساحلی

- مراقبت در توسعه کشتیرانی و بازرگانی

- وصول حقوق و عوارض بندری

- ثبت شناورهای تابع کشور


پس از آن در سال ۱۳۴۰ سازمان بنادر و کشتیرانی به وزارت بازرگانی منتقل شد.

این سازمان مجددا در سال ۱۳۵۳ از وزارت دارایی جدا شد و به وزارت راه و ترابری انتقال یافت.

در نهایت در سال ۱۳۸۷ نام سازمان بنادر و کشتیرانی به سازمان بنادر و دریانوردی تغییر نمود.‌



تاریخچه بازارچه شیخ صالح

یکی از شاخصه های اصلی در برقراری ارتباط بین کشورهای همسایه مبادلات تجاری می باشد. از این طریق مردم ساکن در نواحی مرزی می توانند از فرصت ها و منابع مشترک بهره ببرند و در نهایت امر منجر به رونق اقتصادی و فرصت های شغلی شود.


یکی از بازارچه های رسمی کشور بازارچه مرزی شیخ صالح می‌باشد که در سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را آغاز نمود.

بازارچه شیخ صالح در نزدیکی شهرستان تازه آباد که از توابع شهرستان ثلاث باباجانی می باشد ، قرار گرفته است.

با توجه به موقعیتی که این بازارچه نسبت به همسایگی کشور دارد به عنوان مرکزی برای مراوده اقتصادی می باشد و همچنین نقش مهمی در اقتصاد شهرستان ثلاث داشته است.

به طور میانگین روزانه ۵۰ تا ۶۰ کامیون ایرانی در این بازارچه تردد می کنند و کالاهایی نظیر سیمان، ظروف آلومینیومی ، چیپس ، انواع لوازم پلاستیکی و ... به عراق صادر می شود.

در سال های اولیه فعالیت بازارچه شیخ صالح،  عمده فعالیتهای آن را واردات ضایعات آهن و سایر فلزات تشکیل میداد.


جهت حمل بار از اصفهان به شیخ صالح در کمترین زمان ممکن توسط انواع خودروهای باربری ، کامیون و تریلی با ما تماس حاصل فرمایید.