سئو

سئو

سئو

سئو

خفیف ترین نوع دیابت و شایع ترنی آن ها

خفیف ترین نوع دیابت و شایع ترنی آن ها


در این مقاله سعی کرده ایم راجع به درمان دیابت نوع 2 توضیح دهیم.دیابت نوع دو رایج ترین نوع دیابت در جهان  است. این یک بیماری مزمن است که در آن دیگر نمی توان گلوکز یا قند خون را تنظیم کرد. و این دو دلیل دارد، ابتدا سلولهای بدن در برابر انسولین مقاوم می شوند. انسولین مانند یک کلید کار می کند تا گلوکز یا قند خون از خون خارج شود و به سلول هایی که در آن به عنوان سوخت برای انرژی استفاده می شود ، وارد شود. وقتی سلول ها به انسولین مقاوم می شوند ، انتقال قند به سلول ها به انسولین بیشتری نیاز دارد و قند زیادی در خون باقی می ماند. با گذشت زمان ، اگر سلول ها به انسولین بیشتری احتیاج داشته باشند ، لوزالمعده نمی تواند انسولین کافی برای ادامه کار ایجاد کند و با شکست مواجه می شود.و در واقع فرد دچار دیابت نوع دو میشود.


علائم دیابت نوع دو


این دیابت در طی چند سال به مرور زمان ایجاد می شود ، بنابراین علائم و نشانه های آن خفیف هستند بنابراین ممکن است افراد مبتلا حتی از ابتلا به این بیماری اطلاع نداشته باشند. تخمین زده می شود از هر سه نفر در مراحل اولیه دیابت نوع دو ، یک نفر از ابتلا به آن مطلع نیستند.

از جمله شایع ترین علائم دیابت نوع دو که میتوان به آنها اشاره کرد عبارتند از:


  • تشنگی


اگرچه افراد مبتلا به دیابت نو۲ ممکن است علائم خاصی نداشته باشند ، اما افزایش تشنگی یکی از علائم مشخصه این بیماری است. تشنگی بیشتر می تواند علائم دیگری مانند تکرر ادرار ، احساس گرسنگی غیر معمول ، خشکی دهان و افزایش یا کاهش وزن را همراه داشته باشد.به شما توصیه میشود با داشتن این نوع علائم در خودتان بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.


  • سردرد


علائم دیگری که می تواند در صورت ادامه سطح قند خون بالا بروز کند ، خستگی ، تاری دید و سردرد می باشد حتما این علائم در بدن خود را زیر نظر داشته باشید. 


  • عفونت ها


بیشتر اوقات دیابت نوع 2 تنها پس از آشکار شدن پیامدهای منفی آن در سلامتی شناسایی می شود. برخی از عفونت ها و زخم هایی که مدت زمان طولانی بهبود می یابند علامت هشدار دهنده هستند. سایر علائم احتمالی شامل عفونت مکرر، عفونت ادراری و خارش پوست است.


  • اختلال عملکرد جنسی


مشکلات جنسی می تواند در نتیجه دیابت نوع دو به وجود آید. از آنجا که دیابت می تواند به عروق و اعصاب اندام های جنسی آسیب برساند ، کاهش احساس می تواند ایجاد شود ، به طور بالقوه منجر به مشکلات زیادی می شود. خشکی واژن در زنان و ناتوانی جنسی در مردان به ویژه اختلال نعوظ، از دیگر عوارض دیابت است. برآوردها نشان می دهد که بین 35 تا 70 درصد مردان مبتلا به دیابت در نهایت از ناتوانی جنسی رنج می برند. آمار برای زنان نشان می دهد که حدود یک سوم زنان دیابتی برخی از اختلالات جنسی را دارند


از دیگر علائم و نشانه های دیابت نوع دو می توان به

  • خستگی

  • تکرر ادرار

  • دید تار یا ابری

  • سوزن سوزن شدن یا بی حسی پا

  • پوست تیره زیر بغل و اطراف کشاله ران

که همه این علائم هشدار دهنده هستند اشاره کرد.


روش های جدید برای از بین بردن جای زخم

 روش های جدید برای از بین بردن جای زخم


همه  ما حداقل یکبار زخمی در قسمتی از بدنمان ایجاد شده است. زخم باز، نوعی جراحت در سطح پوست است که موجب نمایان شدن قسمت‌های زیر پوست شده و معمولا باعث خونریزی خارجی می‌شود.

این نوع از زخم‌ها می توانند سریع عفونی شوند و میکروب‌ها به سرعت به لایه‌های عمقی‌تر پوست گسترش پیدا کنند سپس وارد لایه های زیرین پوست شده و از این مسیر تا سراسر بدن گسترش یابند. به همین دلیل روی تمام زخم‌ها باید تمیز و پوشیده شوند و پوششی ثابت داشته باشند.تا فرد دچار بیماریهای بعدی به واسطه زخم نشود.

پوشاندن درست زخم به کنترل خونریزی، جلوگیری از آلودگی و جذب خون و ترشحات زخم کمک می‌کند و موجب خوب شدن سریع و درمان زخم می‌شود.


انواع زخم های باز

 

  • خراشیدگی


خراشیدگی در اثر ساییده شدن لایه ی فوقانی پوست ایجاد می‌شود و از آنجا که بیشتر اعصاب این لایه آسیب می‌بینند، زخم دردناک، ولی بدون خونریزی قابل توجه است. خراشیدگی اگر وسیع باشد یا ذرات خاک یا اجسام خارجی در آن فرو رفته باشد، آلوده شده و ممکن است جدی و خطرناک باشد.اقداماتی که لازم است در این گونه مواقع انجام داد را به طور اختصار توضیح می دهیم.اگر جسم خارجی به طور سطحی در پوست فرو رفته است، آن را به آرامی با آب و صابون بشویید و زخم را با بتادین، ضدعفونی و پانسمان کنید


  • زخم های شکاف دار یا بریدگی 


زخمی است با لبه‌های صاف و شبیه بریدگی جراحی یا بریدگی با لبه کاغذ است. این نوع، سوزش زیادی دارد و شدت خونریزی در بریدگی، به عمق بریدگی، محل و اندازه زخم بستگی دارد.که بر اساس عمق زخم باید اقدامات لازم را انجام داد.


  • پاره شدگی

 

زخم عمیقی است که لبه‌های ناصاف دارد و در اثر برش با اجسام تیزی مانند شیشه ایجاد می‌شود. در این جراحت، بافت‌های زیرین پوست آسیب دیده و احتمال خونریزی شدید وجود دارد.

اقداماتی که در این گونه زخمها باید انجام داد را این گونه می توان توضیح داد.

در بریدگی و پاره‌شدگی، اول باید خونریزی را از طریق فشار مستقیم کنترل کنیم. تا خون بند بیاید لبه‌های زخم را به هم نزدیک کنیم. عضو زخم شده را ثابت و کمی بالاتر از سطح قلب نگه داریم تا درد و خونریزی آن کاهش یابد. اگر جسم خارجی در زخم باقی مانده آن را خارج نکنید. زخم را ضدعفونی و پانسمان کرده و زخم را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی برسانید.

برای مراقبت از خود نسبت به بیماری های احتمالی، در هنگام تماس با خون فرد زخمی از دستکش معاینه یا در صورت دسترسی نداشتن به دستکش، از یک کیسه پلاستیک استفاده کنید.


  •  کنده شدگی


زخمی است که قسمتی از پوست یا عضله از بدن جدا یا آویخته شده باشد.

اقدامات زیر را باید انجام داد.سطح زخم را تمیز کرده و جلوی خونریزی را بگیرید. اگر قسمتی از پوست یا عضله آویزان شده آن را در محل اولیه خود قرار دهید و روی آن را ببندید و مصدوم را سریعا به نزدیک ترین مرکز درمانی برسانید.


  • سوراخ شدگی


زخم عمیقی است  که در اثر وارد شدن جسمی نوک تیز بوجود آمده است این جراحت همیشه باعث خونریزی شدید نمی‌شود، اما در سوراخ‌شدگی‌های شکم و قفسه سینه ،احتمال خونریزی‌های شدید و حتی مرگ زیاد است. اقدامات لازم برای این نوع از زخم ها به شرح زیر میباشد.

در ابتدا اجازه دهید چند لحظه‌ای خونریزی جریان یابد تا میکروب‌های داخل زخم به همراه خون خارج شوند. سپس محل زخم را ضدعفونی کرده و در صورتی که جسم خارجی در زخم فرو رفته ، آن را خارج نکنید. چرا که با خروج جسم خارجی، به شدت خونریزی افزایش می باید. به همین دلیل جسم را با پانسمان ثابت کنید و مصدوم را به بیمارستان منتقل کنید.


جمع بندی


حتما در مواقع ایجاد زخم ها از نفوذ بتادین به داخل زخم جلوگیری کنید،  به دلیل داشتن املاح ید و خاصیت خورندگی آن ممکن است موجب حساسیت در زخم شود. همچنین بتادین فقط زمانی که روی پوست خشک شود اثر دارد. اگر به محلول ضدعفونی‌کننده دسترس نداشتید، می توانید برای تمیز کردن زخم از آب و صابون استفاده کنید. بدون نظر پزشک از پماد آنتی‌بیوتیک استفاده نکنید و در صوتی که زخم عمیق باشد یا خونریزی شدید داشته باشد و دو لبه زخم به‌هم نمی‌رسند، برای بخیه زدن به بیمارستان مراجعه کنید.

اندازه گیری فشار دستگاه و گزارش گیری

اندازه گیری فشار دستگاه و گزارش گیری


در ابتدا  می خواهیم یک تعریف کلی از ترانسمیتر فشار ویکا داشته باشیم. این وسیله  یک ابزار برای اندازه گیری فشار و سپس گزارش آن به اتاق کنترل است. اصولا ترانسمیترها هم وظیفه اندازه گیری را بر عهده دارند و هم وظیفه انتقال نتیجه اندازه گیری. شرکت ویکا به عنوان یک شرکت آلمانی توانسته که این محصولات را با کیفیت بالایی وارد بازار کند و در حال حاضر در بیش از ۵۰ کشور دنیا دارای دفتر فروش مشخص است. پرشر ترانسمیتر ویکا می‌تواند کاربردهای مختلفی در حوزه صنعت داشته باشد و به همین دلیل تنوع بالایی برای این محصولات در نظر گرفته شده است.بطور کلی روال اندازه گیری و گزارش فشار در ترانسمیتر فشار ویکا و سنسور فشار ویکا به این صورت است که ابتدا فشار به کمک یک قسمت سنجش محاسبه می شود. این قسمت ممکن است لوله بوردون یا یک دیافراگم باشد که با توجه به میزان فشار تغییر حالت میدهد. این تغییر حالت به یک مبدل یا ترانسدیوسر انتقال داده می‌شود و در آنجا تبدیل به داده های الکترونیکی و دیجیتالی می شود. در نهایت نتایج به دست آمده به صورت تابعی از فشار هستند که ممکن است به صورت حرکت عقربه یا حتی داده های دیجیتال در یک نمایشگر باشند. اما از ترانسمیتر فشار ویکا چند مدل در بازار موجود است که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم.


  • ترانسمیتر فشار wika a10 


این ترانسمیتر به طور ویژه برای محدوده فشاری خاصی طراحی شده است و می توان آن را به عنوان یکی از محصولات دقیق شرکت ویکا معرفی کرد. ترانسمیتر فشار wika a10 قابلیت اندازه گیری فشار در محدوده ۰ تا ۱۰۰۰ بار را دارد و به همین دلیل می‌توان آن را در حوزه‌های مختلف به راحتی مورد استفاده قرار داد. این ابزار شدت جریان خروجی ۴ تا ۲۰ میلی آمپر را از خود نشان می‌دهد و در کنار آن میزان خطا در اندازه گیری کمتر از 0.25 است. برای اتصال این ترانسمیتر از اتصال به کمک مدارهای الکتریکی به صورت کامل های دوتایی و سه تایی استفاده می شود. 


  • ترانسمیتر فشار wika s10


ترانسمیتر فشار wika s10 یکی از محصولات محبوب در بین تولیدیهای شرکت ویکا است که می‌تواند محدوده فشار بین 1.5 تا 10 بار را پوشش دهد. در طراحی و ساخت این ترانسمیتر از چدن برای ساخت بدنه استفاده شده است. به همین دلیل استحکام مکانیکی و استحکام خوردگی آن بسیار بالاست. از لحاظ فنی سیگنال خروجی این ترانسمیتر بین ۴ تا ۲۰ میلی آمپر متغیر است و میزان ولتاژ پشتیبانی برای آنها هم بین ۸ تا ۳۰ میلی ولت تغییر می کند. از این ترانسمیتر فشار ویکا برای حوزه‌های مختلف با سطح فشار پایین استفاده می شود.


  • ترانسمیتر فشار wika s11


استفاده از سنسور تشخیص فشار دیافراگمی در ترانسمیتر فشار wika s11  باعث شده که نحوه اندازه گیری فشار در آن بسیار ساده و معمولی باشد و به همین دلیل در صنایع غذایی و دارویی کاربرد دارد. شدت جریان خروجی اندازه گیری شده برای این ترانسمیتر بین ۰ تا ۲۰ میلی آمپر است و ولتاژ پشتیبانی هم برای آن بین ۱۰ تا ۳۰ ولت در نظر گرفته است. استفاده از استنلس استیل برای ساخت بدنه و همچنین توانایی پوشش فشار بین صفر تا ۲۵۰ میلی بار باعث شد که محدوده عملکرد این  پرشر ترانسمیتر نسبت به گزینه های دیگر کمتر باشد. اگرچه حوزه های زیادی برای استفاده از آن وجود دارد. 


  • ترانسمیتر فشار wika s20


اگر بخواهیم در بین محصولات ترانسمیتر فشار ویکا یک محصول با ویژگی متفاوت جدا کنیم، به احتمال زیاد انتخاب اصلی ما ترانسمیتر فشار wika s20 است. استفاده از فولاد زنگ نزن یا همان استنلس استیل باعث شد که بدنه ترانسمیتر بسیار مقاوم باشد و امکان استفاده از آن در شرایط خورنده فراهم شود. این ترانسمیتر می‌تواند محدوده فشار بین 0.4 تا ۱۶۰۰ میلی آمپر را اندازه گیری کند. در ضمن شدت جریان خروجی از این ترانسمیتر بین ۴ تا ۲۰ میلی آمپر متغیر است و ولتاژ آن هم بین ۰ تا ۱۰ ولت است. 


  • ترانسمیتر فشار wika o10


مدل wika o10 از ترانسمیتر فشار ویکا به طور ویژه برای برخی از کشورهای استوایی و همچنین کشورهای سرد مانند روسیه طراحی شده است. بنابراین این مدل به راحتی می‌توانند در مناطق و در استانهای شرجی به کار گرفته شود. در طراحی و ساخت این ترانسمیتر از استنلس استیل استفاده شده که مقاومت بالایی در برابر شرایط خوردگی دارد. نحوه اندازه گیری فشار در این ابزار به شکلی است که می تواند محدوده بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ بار را پوشش دهد و شدت جریان خروجی آن هم بین ۴ تا ۲۰ میلی آمپر متغیر است.

تهیه ترانسمیترهای با کیفیت

تهیه ترانسمیترهای با کیفیت


قیمت ترانسمیتر فشار متفاوت می باشد وابسته به برند و کیفیت آن متفاوت است.اما موضوعی که مهم است این است که شما این وسیله را از فروشگاههای معتبر خریداری کنید تا مرغوبیت و کیفیت بالایی داشته باشد.بدون شک ترانسمیتر فشار به عنوان یک ابزار مهم و حیاتی در فرآیندهای مختلف به کار گرفته می‌شود و می‌تواند از بسیاری از فجایع جلوگیری کند. این ابزار که تحت عنوان پرشر ترانسمیتر و یا ترانسدیوسر فشار در بازار هم شناخته می شود، علاوه بر وظیفه اندازه گیری فشار، وظیفه کنترل آن را نیز بر عهده دارد و این در فرایندهای صنعتی بسیار مهم است. کارشناسان فرآیند کارهای زیادی را برای پرشر ترانسمیتر در نظر میگیرند و این به اهمیت فشار در انجام واکنش های شیمیایی یا تغییر حالت مواد بر میگردد. در این مطلب می‌خواهیم ترانسمیتر فشار را به‌عنوان یک سنسور و تشخیص دهنده معرفی کنیم و در نهایت ببینیم که مزایا و معایب آن برای یک فرآیند به چه صورت است.  برای خرید برندهای مختلف پرشر ترانسمیتر و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت ترانسمیتر فشار و یا انواع مختلف ترانسمیتر فشار ارزان قیمت با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.


کاربردهای ترانسمیتر


کاربردهای این ابزار بسیار وسیع هستند و در طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی استفاده می شوند. این دستگاهها در زمره ابزار آلات دقیق قرار می‌گیرند که ممکن است کاربرد آنها مربوط به ماشین آلات صنعتی باشد که در مورد سطح فشار بالا قرار دهند و و قبل از وقوع حادثه، در مورد آن اطلاع رسانی کنند. اگر یک نقش عمومی بخواهیم برای این ابزار ها تعریف کنید، حصول اطمینان از اینکه دستگاه ها در طول فرآیند مورد نظر، تحت فشار بیش از حد بالا یا بیش از حد پایین قرار نمی گیرند. استفاده از پرشر ترانسمیتر می تواند همراه و مرتبط با دستگاه های دیگر برای اندازه گیری عمق، اندازه گیری ارتفاع، اندازه گیری شدت جریان و یا حتی اندازه گیری افت فشار به منظور جلوگیری از نشت در یک سیستم انجام شود. از این وسیله برای اندازه گیری فشار، مایعات مانند آب، نفت، روغن و گازها مانند هوا و اکسیژن استفاده می شود. این یعنی هم امکان استفاده از ترانسمیتر به صورت انفرادی و هم امکان استفاده از آن به صورت ترکیبی در سیستم‌های صنعتی وجود دارد و نقش اصلی آنها جلوگیری از افزایش و کاهش بیش از حد فشار است. یکی از ابزارهایی که توسط پرشر ترانسمیتر ساخته می شود، دستگاه تست نشتی است. از دیگر ابزارهای اندازه گیری دما به محصولات زیر می توان اشاره کرد که هر کدام کاربرد مخصوص خود را دارند.


  • گیج فشار

  • گیج اختلاف فشار

  • سوئیچ فشار

  • کالیبراتور فشار


کار ترانسمیتر چیست؟

کار ترانسمیتر چیست؟


ترانسمیتر فشار دستگاهی است که فشار در یک مایع، سیال خاص یا گاز را اندازه گیری می کند. پرشر ترانسمیتر معمولاً برای اندازه گیری فشار داخل ماشین آلات صنعتی به منظور هشدار دادن به کاربران قبل از وقوع فاجعه استفاده میشود. توجه داشته باشید که این نکته در ترانسمیتر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. این دستگاه ها کاربردهای مختلف و متنوعی دارند که بیشتر آنها مربوط به کارهای صنعتی و خودروسازی هستند. این یعنی ترانسمیتر بر روی یک سیستم، که حتی ممکن است این سیستم موتور یک خودرو باشد، نصب میشود و وظیفه اندازه گیری فشار و اطلاع رسانی آن را بر عهده دارد. نحوه تشخیص فشار در ترانسمیتر فشار در سیستم و در فرآیندهای مختلف بسیار راحت است و از یک سیستم خاص به صورت ترکیبی از دو رنگ مختلف برای نشان دادن فشار تفاضلی استفاده میکنند. درحالیکه این ابزار شباهت بسیاری به گیج فشار دارند اما عملکرد آنها با یکدیگر متفاوت است و حضور ترانسمیترها در بسیاری از برنامه های کاربردی ضروری است. حتی در برخی موارد استفاده از پرشر ترانسمیتر برای فرایند نقشی حیاتی بر عهده می گیرد و می تواند برای کارکنان سیستم هم تاثیر گذار باشد.با وارد شدن به سایتهای مختلف می توانید اطلاعات زیادی راجع به این وسیله به دست آورید.


عملکرد ترانسمیتر فشار 


جالب است بدانید که بیش از ۵۰ نوع ترانسمیتر فشار در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها با یک سبک و شیوه خاص کار می کند. به همین دلیل توصیف کردن همه آنها در یک مقاله و توضیح دادن آنها در یک روش کار دشواری است. اما به طور کلی فرستنده ها و ترانسمیترهای فشار می توانند تغییرات فشار در شرایط مختلف را اندازه گیری کنند و آن را به صورت یک عدد دیجیتالی گزارش دهند. به عنوان مثال برخی از این ترانسمیترها که وابسته به مواد پیزوالکتریک هستند، می توانند نیروی مکانیکی را به شکل فشار تشخیص داده و آن را تبدیل به جریان الکتریکی کنند. از سوی دیگر، برخی سنسورهای فشار سنج، بر فشار هوای خالص در یک سیستم یا یک مخزن متکی می شوند و از این طریق نسبت به یک فشار خالص کالیبره می شود. بطور کلی کارکرد پرشر ترانسمیتر به این صورت است که یک بخش آن به تشخیص فشار و یک بخش آن به انتقال نتیجه اختصاص می‌یابد. اگر همین ترانسمیترهای پیزوالکتریک را در نظر بگیرید، تغییرات فشار به صورت جریان مکانیکی به آنها وارد میشود. این ترانسمیتر ها می توانند تغییرات مکانیکی را تبدیل به جریان الکتریکی کرده و آن را در قالب یک عدد به صورت آنالوگ یا دیجیتال گزارش دهند. لازم به ذکر است که عملکرد ترانسمیتر فشار متفاوت از ترانسمیتر اختلاف فشار است. یکی از ابزارهایی که در سیستم های اندازه گیری فشار استفاده می شود، هارت کالیبراتور ۴۷۵ امرسون است که برای کالیبره کرده سیستم بر اساس پروتکل هارت استفاده می شود.شما میتوانید این نوع از وسیله را هم به صورت آنلاین و هم بصورت حضوری خریداری کنید.