سئو

سئو

سئو

سئو

دستگاه روغن گیری

دستگاه روغن گیری


دانه های روغنی بسیاری در طبیعت یافت می شود که به کمک دستگاه روغن گیری می توان شیره درونی این گیاهان پر خاصیت را استخراج کرده  مورد مصرف قرار داد. از جمله این دانه ها کنجد، تخم آفتاب گردان و ... است. دستگاه روغن گیری به دو روش پرس سرد و پرس گرم کار خود را نجام می دهد. در روش پرس گرم ابتدا محصول مورد نظر در دیگ های بخار به همراه مواد دیگر پخته شده  و سپس روغن گیری اعمال می شود. در پرس سرد مواد افزودنی دیگری به محصول مورد نظر اضافه نمی شود.



دستگاه روغنگیری


امروز استفاده بهینه از تمامی مواد خوراکی بسیار مورد کاربرد است از جمله گرفتن روغن تمام دانه ها و هسته های خوراکی و استفاده از آن ها در مصرف روزانه افراد، بخصوص روغن هایی که کمک کننده سلامت فرد باشند. با توجه به موارد ذکر شده اهمیت و لزوم دستگاه روغنگیری بیش از بیش حائز اهمیت خواهد بود. روغن های با دانه های تیره بدلیل گرما و یا گرمای حاصل در دستگاه روغنگیری را  روش گرم می گویند. البته روش دیگری هم موجود است بنام پرس سرد که متفاوت با روش قبلی است.




دستگاه روغن کشی


در صحبت بین افراد مختلف از هر دو کلمه دستگاه روغن گیری و دستگاه روغن کشی استفاده می شود. در کل می توان گفت تفاوتی بین این دو وجود ندارد و هر دو به یک معنا است. دستگاه روغن کشی شامل بدنه اصلی، مخزن درون ریزدانه وو درب آن، ظرف محل روغن ریز و ظرف تفاله، ماردون و سیلندر ماردون است. از این دستگاه برای گرفتن روغن دانه ها و هسته های مورد نظر در فضاهای هتل، آشپزخانه، داروخانه، عطاری ها می توان استفاده کرد. علاوه بر ورغن تهیه شده از این دستگاه حتی تفاله های آن هم قابلیت استفاده در پخت شیرینی ها، خورشت، سوپ و... دارد که این موارد خوددلیل بر مقرون به صرفه بودن دستگاه روغن کشی است.



دستگاه ارده گیری


یکی از پرکاربردترین دستگاه هایی که امروزه بسیار مورد استقبال همه قرار گرفته است دستگاه ارده گیری است. کنجد از جمله دانه های مغزی است و شیره آن ارده نیز بسیار پرخاصیت با طبعی گرم در طب سنتی و اسلامی است و باعث شادابی و رفع خستگی می شود علاوه بر این  بسیار سودمند برای افراد مبتلا به کم خونی و فقرآهن است دستگاه ارده گیری دارای دو سنگ آسیاب است. با توجه به سایز و ظرفیت این دستگاه در صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی آن برای خرید دستگاه ارده گیری حتما توجه به حجم و ابعاد کار داشته باشید.



دستگاه ارده


برای تهیه یک ارده تازه و خوشمزه قطعا نیاز به یک دستگاه ارده خواهیم داشت. این دستگاه دو سنگ دایره ای شکل آج دار دارد که سنگ بالایی ثابت و سنگ پایینی با سرعت می چرخد. توجه داشته باشید که ناظر دستگاه می تواند زبری و نرمی ارده را با تغییری که در فاصله بین سنگ های دستگاه ارده ایجاد می کند تنظیم نماید.

 



دستگاه کره بادام زمینی


می توان گفت یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین خوراکی ها کره بادام زمینی است. امروزه برای در دسترس تر بودن این خوراکی خوشمزه می توان از دستگاه کره بادام زمینی استفاده کرد تا علاوه بر مقرون بصرفه بودن بتوان از طعم تازه آن هم لذت برد. کافی شاپ ها، بوفه مدارس و فروشگاه های هایپر به راحتی می توانند با در اختیار داشتن دستگاه کره بادام زمینی به جدب مشتریان خود کمک کنند. به دلیل قابلیت میکس شدن کره بادام زمینی و طعم دهندگی فوق العاده آن برای کافی شاپ ها میتواند پرسود باشد. کارکرد ساده دستگاه کره بادام زمینی و عدم نیاز به تخصص خاص یا پیچیده می تواند فرصت کسب درآمد در زمانی کم را برای افراد ایجاد کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد