چگونه یک فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟
چنانچه هدف شما از راه اندازی فروشگاه اینترنتی ورود به عرصه رقابت با دیگر سایت ها و شرکت های دیگر است ، حتما می بایست طراحی خاصی را برای سایت خود در نظر بگیرید . برای این کار ، نمی توان از فروشگاه ساز های آنلاین کمک گرفت . زیرا طراحی سایت شما باید به گونه ای باشد که سلیقه و انتخاب مشتری را نیز شامل شود . در طراحی فروشگاه اینترنتی ، توجه به ساختار دیگر سایت ها می تواند کمک کننده باشد . در طراحی سایت ، قوانین خاص افزایش بازدید از سایت و نیز ارتقا رتبه سئو طبق نوع فعالیت آن ، در نظر گرفته می شود . در آینده نیز می توان نسخه سایت را تغییر داده و از امکانات ویژه آن در جهت جلب توجه کاربران و در نتیجه فروش بهتر محصولات بهره برد . با توجه به آمار بازدید از سایت های فروشگاهی ، غالبا کار های اینترنتی به کمک گوشی های هوشمند انجام می پذیرد و روزانه به این آمار افزوده می شود . طراحی سایت باید به گونه ای انجام شود که اندازه خود سایت با اندازه صفحه نمایش تلفن همراه ما سازگاری داشته باشد . به طریقی که پیمایش در سایت به سادگی هر چه بیشتر انجام شود . این ویژگی به کاربر این امکان را می دهد که برای مشاهده تمامی بهش های سایت و خرید از محصولات دچار زحمت شود . پشتیبانی فنی به طور مداوم خدماتی که پس از فروش به کاربران بعد از طراحی سایت ارائه می شود ، از اهداف اصلی کسب نظر و رضایت کاربران به شمار می رود . دسترسی دائم کاربران به سایت به عنوان یک اصل پایه نام برده می شود که پس از طراحی ، انتظار می رود که فروشگاه به صورت شبانه روزی ، در دسترس و در حال ارائه خدمات به مشتریان باشد . در فضای مجازی ، اصل بر دیده شدن است . کاربران این فضا اغلب ، از موتور های جستجو جهت پیدا کردن موضوعات مد نظر خود ، بهره می گیرند . از این رو ، موتور های جستجو از مهم ترین ابزاری به شما می رود که یاسا شما را در معرض دید بیشتری قرار می دهد . بنا بر این موضوع ، چنانچه پس از راه اندازی سایت ، به دنبال برند سازی و افزایش میزان بازدید از سایت و فروش خود هستید . متخصص حیطه بهینه سازی سئو از بهترین مشاورانی هستند که می توانند به شما در این زمینه کمک کنند . راه اندازی سایت فروشگاهی از مزایای زیادی برخوردار است که در ادامه به چند نمونه از آن اشاره می کنیم . این نوع سایت ها امکان ارائه انواع مختلفی از محصولات را بدون هیچ گونه محدودیتی از نظر مکان و دردسر های ناشی از انبار گردانی ایجاد میکند . ویژگی های هر محصول را به طور کامل مشخص می کند . بدین گونه ، امکان مقایسه از نظر کیفیت و هزینه مابین محصولات راحتتر خواهد بود . هزینه های ناشی از حمل و نقل کاهش پیدا می کند و در زمان و وقت کاربران صرفه جویی می شود . تعداد واسطه ها از تجارت نیز به حداقل ممکن خود می رسد . ارتباط مستقیم با مشتریان و تبادل نقد و نظر های آنها از دیگر ویژگی های مثبت سایت های فروشگاهی است . از مهم ترین نکات طراحی این دسته از سایت ها ، معرفی دقیق و کامل محصولات است . درج تصاویر با کیفیت از انواع متفاوت زوایا از محصول مورد نظر ، تمایز آن در مقایسه با اجناس مشابه آن در دیگر فروشگاه ها ، جدول خصوصیات فنی و نیز پی دی اف منیوال محصول می تواند کاربران را به خرید از محصولات فروشگاه شما ترغیب کند . توضیحات درست و به دور از مبالغه از محصول ، آگاه رسانی درباره ریزترین نکات محصولات ، مقالات تخصصی راجع به محصول ، نمودار های مرتبط و مقایسه محصولات و جوابگویی به پرسش های متداول مشتریان از جمله خصوصیاتی است که یک فروشگاه اینترنتی را به فروشگاه حضوری ارجعیت داده است . از دیگر امکانات طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، می توان به امکان کامنت گذاری توسط کاربران و ستاره دهی و امتیاز دهی به محصول ، امکان نمایش محصولات مربوط با یک محصول خاص ، امکان قرار دادن فیلم و عکس و هم چنین دسته بندی انواع محصولات در دسته های چند سطحی که معمولا مدیریت بر اساس تعداد و تنوع آن ها تشخیص می دهد .
محتوای با کیفیت چیست؟
محتوا به همان اطلاعاتی اشاره دارد که روزانه با انبوهی از آن مواجهید . ویدیو های طنز ، تصاویر و نوشته ها ، انواع پادکست هایی که گوش می دهید ، انواع کلیپ های آموزشی در سایت های مختلف ، کتاب های الکترونیکی که دانلود می کنید و یا همین مطلب که مشغول خواندن آن هستید ، همگی محتوا محسوب می شوند . هر چیزی که در دنیای دیجیتال چه دیداری و چه شنیداری به اشتراک گذاشته می شود و برای انسان قابل درک باشد ، محتوا است . افراد و انواع کسب و کار ها جهت کسب درآمد ، بازاریابی برای محصولات خود ، برندینگ و در نهایت فروش ، نیازمند تولید محتوای قوی هستند . از جهتی ، هر گونه محتوا نمی تواند آن ها را در راه رسیدن به اهدافشان یاری کند . به عبارت دیگر ، هر محتوایی ، محتوا محسوب نمی شود . محتوا تنها بخش کوچکی از بازاریابی می باشد . هدف گذاری ، تعیین استراتژی تولید محتوا ، انجام پروژه های محتوایی ، توزیع آن ها ، تحلیل و در نهایت به روز رسانی محتوا ها ، چرخه بازاریابی مبنی بر تولید محتوا را تشکیل می دهند . تولید محتوا بدون هر یک از مراحل قبل و بعد از آن تاثیر خاصی ندارد . همانند آن است که روی تردمیل مشغول دو باشید درحالیکه در جایگاهتان ثابت هستید . تولید محتوایی برای شما موثر است که برای شما درآمد بیافریند یا این که از طریق آن تغییراتی در محیط پیرامون خود احساس کنید . مبدا تولید محتوا از دیدگاه ما ، زمانی است که کسب و کار های اینترنتی رونق گرفتند . کسب و کار ها دیگر به این موضوع رسیده بودند که می بایست با کاربران خود ارتباط موثر و بلند مدت برقرار کنند . در نتیجه کسب و کار ها محتوا هایی تولید کردند که مشتریان به آن ها علاقه مند بودند . تبلیغ پیامی یک طرفه می باشد که به کاربران منتقل می شود . ارسال این پیام در زمان و مکان مناسب به مخاطب انجام می شود . هدف از تبلیغات هر موردی می تواند باشد ، یک محصول فیزیکی ساده یا تبلیغ یک حزب سیاسی و هم چنین تبلیغ یک عقیده . این در صورتی است که تولید محتوا شیوه ای از ارتباط دو طرفه می باشد . هدف از تولید محتوا درآمدزایی به اشکال مستقیم و یا غیر مستقیم می باشد . تبلیغات اغلب جهت آگاهی به کار گرفته می شود ولی تولید محتوا به طور عمیق تری جهت فروش بیشتر انجام می شود . مثلا با تماشای یک بیلبورد آژانس تبلیغاتی ، صرفا از خدماتی که ارائه می دهد مطلع می شویم اما چنانچه شبکه های اجتماعی آن را دنبال کنیم ، با دیدن ویدیو ها و عکس های آن مجموعه ، ما به آن برند وابستگی پیدا می کنیم . از مزایای تولید محتوا می توان به موارد زیر اشاره کرد . کسب درآمد از طریق تولید محتوا ، افزایش مشتری برای برند و در نتیجه فروش بهتر ، هزینه کم آن ، رسیدن به شهرت و به دست آوردن اعتبار و اعتماد ، تحلیل نتایج و عملکرد آن که اغلب راحت می باشد و تبدیل کاربران عادی به مشتریانی وفادار . البته که هر نوع کسب و کاری می تواند از طریق تولید محتوا به برند سازی خود کمک کند اما فعالیت در تمامی کانال ها و بستر ها ضروری نیست . تولید محتوا در اصفهان این اواخر آن چنان رشد کرده و توانسته متقاضیان زیادی را به سوی خود جلب کند که خیلی از افراد آن را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب می کنند و برخی هم به عنوان شغل دوم و کمک کننده از آن بهره میگیرند . از مزایای این شغل می توان به تنوع موضوعات و کار های محتوا اشاره کرد که می توانید به عنوان یک فریلنسر به صورت دورکار با شرکت های مختلف همکاری کنید و یا آن که این شغل را به شکل حضوری انجام دهید . امروزه ، شغل تولید محتوا دیگر یک شغل اختصاصی محسوب می شود به گونه ای که یک نفر نمی تواند چندین کار را با کیفیت بالا و یکسانی انجام دهد . البته که بدون دانش از اصول محتوا نویسی و نداشتن تجربه لازم به هیچ عنوان نمی توان به یک باره کارشناس تولید محتوا شد .
در حال حاضر ، موقعیت های فراوانی جهت استخدام کارشناسان این حوزه وجود دارد اما تعداد افراد متخصص در این رشته ، بسیار اندک است .
چگونه یک سایت بزنیم؟
سوال بسیار مهمی که در شروع آموزش طراحی سایت در اصفهان مطرح می شود آن است که از کجا باید شروع کرد ؟ طراحی سایت را می توان به دو شیوه متفاوت آغاز نمایید . نخستین روش ، طراحی سایت بدون هیچ گونه کد نویسی است و دومین روش طراحی با استفاده از کد نویسی می باشد . در بخش بعدی ، انتخاب شما هر یک از این دو روش که باشد ، می توانید در حوزه های متفاوت آن مشغول آموزش دیدن شوید . از جمله این موارد می توان به آموزش وردپرس ، آموزش php ، آموزش لاراول ، آموزش css ، آموزش html اشاره کرد که هر یک دارای نقاط مثبت و منفی مختلفی می باشند . چنانچه در گزینش زمینه جهت آموزش به مشکل برخوردید ، پیشنهاد می شود که از مشاوران با تجربه در این حرفه کمک بگیرید . برای طراحی سایت ، نیازی به یادگیری زبان های مختلف برنامه نویسی نمی باشد و شما با تنها یادگیری یک زبان می توانید در این حوزه به درآمد مطلوبی دست پیدا کنید . سرعت پیشرفت کسب و کار ها و خدمات آنلاین به گونه ای است که نیاز افراد را به سایت اختصاصی کسب و کارشان افزایش داده است .همین نیاز باعث شده تا درآمد شما از این حرفه ، بالاتر رود . با این اوصاف ، شما با استفاده از آموزش طراحی سایت می توانید مهارتی کسب کرده و از آن درآمد کسب نمایید . در مورد با طراحی سایت ، خود آموز های متفاوتی وجود دارد اما راه برایتان روشن باشد و بدانید از کجا باید آغاز کنید . یک طراح سایت می بایست عناصر بصری همانند انواع رنگ ها ، طرح بندی ، قالب بندی را خلق کند . طراح سایت باید درک مناسبی از اصول طراحی سایت داشته باشد و باید با چگونگی کار با انواع نرم افزار های پایه ای طراحی آشنا باشد . در سطح جامعه طراحان سایت و گرافیک معمولا به یک دید دیده می شود . این دیدگاه به این علت است که به نظر می رسد هر دو می بایست از مهارت های گرافیکی مطلوبی برخوردار باشند و در نتیجه هر دو از نرم افزار های یکسانی بهره گیرند اما این دو حرفه کاملا از هم تفکیک شده می باشند . طراحی سایت نیازمند دانشی بالا تر از یک طراح گرافیک است . در طراحی سایت می بایست مهارت های ویژه ای را کسب کنیم .
امروزه منابع متنوعی راجع به آموزش طراحی سایت وجود دارد که غالبا نیاز به پرداخت هزینه ای ندارند و رایگان هستند . طراحی سایت از آن دسته از رشته هایی است که به صورت مداوم در حال پیشرفت است و افراد علاقمند به آن باید همیشه در حال یادگیری آن باشند . از جمله مزایای این رشته آن است که هر بار آموزش های جدیدی به شما ارائه می شوند که باید دیدگاهی زیبا و گرافیکی به محیط پیرامون خود داشته باشید . برای دستیابی به این مهارت ، می بایست به وبلاگ ها و کتاب های مختلف مراجعه کنید و از آن ها ایده بگیرید و هم چنین در انجام کار خود انگیزه لازم را در خود تقویت نمایید . جهت متخصص شدن در این رشته می بایست تجربه کافی را داشته باشید . تجربه ، عاملی است که در طول زمان به دست می آید . پیشنهاد می شود جهت اولین تجربه کاری خود ، از مشتری سایت نگیرید . با این وجود که این مسئله می توان ایده خوبی باشد اما بهتر است به عنوان اولین تجربه طراحی سایت ، برای خودتان وبسایتی طراحی کنید . این مورد می تواند به عنوان نمونه کار برای شما محسوب شود . زمانی که برای شخص خودتان کار می کنید ، این امکان هست که در طول انحام پروژه ، تمرکز لازم را نداشته باشید و یا مابین کار های ریز و درشت ، دچار سردرگمی شوید . برای آن که این مسائل برای شما پیش نیاید ، پیشنهاد می شود تاریخی جهت راه اندازی سایت تعیین کرده و طبق آن پیش بروید . تقویم کاری بسازید و تمامی کار های پروژه را در آن لیست کنید و برای آن ها برنامه بچینید . در طول مسیر ممکن است شاهد مشکلاتی نیز باشید که قطعا شما را به یک طراح قوی بدل خواهند کرد . این راه نیازمند صبر و شکیبایی بالایی می باشد که دیدگاهی مثبت را طلب میکند .
چنانچه تصمیم دارید در حوزه طراخی سایت آموزش ببینید ، ورودتان به این رشته را تبریک میگوییم . مسیر انتخابی شما ، راهی است که به سوی پیشرفت شغلی و درآمدی شما پیش می رود .
فوت و فن های اینستاگرام
اینستاگرام از جمله شبکه های اجتماعی منحصر به فرد محسوب می شود . اساس این برنامه ، اشتراک گذاری تصویر و ویدیو می باشد . از آن جهت است که اینستاگرام ماهیت بصری ویژه ای دارد که در موثر بودن آن بسیار نقش مهمی را ایفا کرده است . این پلتفرم حدود یک میلیارد کاربر فعال دارد که از سال ۲۰۱۲ ، زیر مجموعه شرکت فیسبوک به شمار می رود . امروزه این برنامه توانسته نقش پررنگی در زندگی روزمره ما داشته باشد . اقشار متفاوتی در اینستاگرام فعال هستند که از جمله آن ها می توان به انواع کسب و کار های آنلاین ، سازمان های خبری ، افراد شناخته شده ، هنرمندان همانند خوانندگان ، بازیگران ، موزیسین ها و انواع اینفلوئنسر ها اشاره کرد . به همین دلیل است که این روزها ، آموزش کار کردن با اینستاگرام جایگاه ویژه ای برای همه پیدا کرده است . اینستاگرام از آن دسته از برنامه محبوب محسوب می شود که به صورت مداوم از قابلیت های خاص خود رونمایی می کند . اینستاگرام دارای ابزار های کارآمدی می باشد که هر یک از آن ها ، فرصت های زیادی را جهت بهره گیری از تفکر خلاقانه و ابراز احساسات به وجود آورده است . اینستاگرام همانند انواع شبکه های اجتماعی دیگر ، خدماتی را به شما عرضه می نماید که شما خواهان آن باشید . ترجیح اکثریت مردم بر آن است که به تماشای محتواهای روزانه ای توسط دیگران به اشتراک گذاشته می شود ، بنشینند و خود فعالیتی در این شبکه نداشته باشند . البته اینستاگرام برای برخی اقشار همانند صاحبان کسب و کار آنلاین ، ابزاری مهم به شمار می رود که اساس کار بازاریابی آن ها قلمداد می شود .
جهت آن که آموزش اینستاگرام در اصفهان به بی نقص ترین شکل خود انجام پذیرد ، به عنوان اولین گام ، ضروری است که پایه ترین مسائل مربوط به آن را یادآور شویم . این اپلیکیشن کاملا رایگان بوده و بر روی دستگاه های هوشمند دارای سیستم عامل های اندروید و ios نصب می گردد که برای نصب آن می توانید به گوگل پلی استور و یا اپ استور مراجعه نمایید . البته که با رجوع به وبسایت های رسمی شرکت اینستاگرام ، می توانید نسخه تحت وب آن را دانلود کنید . پس از دانلود و نصب آن بر روی دستگاه خود ، حال باید حساب کاربری بری خود را راه اندازی کنید . اینستاگرام تنها برنامه ای جهت به اشتراک گذاری ویدیو و تصاویر نمی باشد . این برنامه دارای قابلیت های پیام رسانی می باشد با کمک آن ها می توان چت های ویدیویی با دوستان خود برقرار کنید . هم چنین می توانید تاریخچه جستجوهای خود را در جدیدترین نسخه از این ، بر روی اندروید و iOS و نیز انواع مرورگرهای موبایل و دسکتاپ پاک کنید . قدیمتر ، پست های اینستاگرام ، به ترتیب زمانی برای کاربران به نمایش می آمدند که البته این روزها ، این ترتیب از بین رفته و الگوریتم جدیدی جایگزین شده است . شرکت اینستاگرام سه عامل را در رابطه با چگونگی نمایش پست ها ، معرفی می کند که عبارت اند از علاقه ، تازگی و روابط . علاقه شامل محتواهایی است که پیش تر ، کاربر آن ها را دوست داشته است . تازگی ، شامل پست هایی است که جدیدتر منتشر شده اند که قائدتا در مقایسه با پست هایی که چند روز قبل از به اشتراک گذاشته شده اند ، در اولویت بالاتری می باشند . روابط نیز ، پست های دوستان ، گاها اعضای خانواده و کاربران دیگری است که تعامل بیشتری با آن ها در این شبکه برقرار می کنیم . سوالی که کاربران این پلتفرم معمولا از متخصصان آموزش اینستاگرام میپرسند آن است که آیا زمان انتشار پست در دیده شدن و وایرال شدن آن موثر است یا خیر . پاسخ به این پرسش می تواند قدری دشوار باشد . پست کردن ، تماشا کردن و عاداتی که معمولا در تعامل با هم در اینستاگرام پیدا می کنیم ، دارای تفاوت های نسبی در مقایسه با دیگر پلتفرم های اجتماعی می باشد و همین موضوع باعث شده است که زمان دقیقی برای میزان فعالیت کاربران تعیین نشود . در این برنامه ، شما باید قشر مخصوص خود را شناسایی کنید . اختلاف زمانی مابین انتشار پست های خود را مورد بررسی قرار دهید و هم چنین گوشه چشمی به الگو های تعامل داشته باشید .
فروشگاه های اینترنتی
امروزه با اشاره به این که بستر مناسبی جهت پرداخت های اینترنتی فراهم شده و مواردی هم چون : ترافیک ، شلوغی و کمبود زمان مناسب برای خرید به شکل حضوری ، مردم به سمت خرید های غیر حضوری تمایل شده اند هر فردی ، خواهان خرید بدون خروج از منزل شخصی خود است . این روز ها با توجه به پیشرفت تکنولوژی ، در این موقعیت می تواند به سایت های متفاوت رجوع کرده و محصولات مورد نظر خود را تهیه کند . از این جهت ، موضوع طراحی سایت جهت فروش محصولات فروشگاه اهمیت والایی پیدا کرده است . طراحی سایت فروشگاهی در اصفهان ، این امکان را به شما می دهد تا بازار هدف خود را به شکل آسان تری پیدا نمایید . این گونه ، مشتریان خاص محصولات شما که اغلب مربوط به یک محله و یا شهر می باشند ، به سایت شما جهت خرید مایحتاج خود رجوع می کنند . البته بستر مناسبی جهت گسترش سایت و در نتیجه فروش کلان به شکل کشوری نیز قابل انجام می باشد . سرعت گسترش این گونه سایت های خرید ، روزانه رو به افزایش است و در پی آن ، رقابت بسیار شدیدی میان آن ها شکل گرفته است به طوری که هر لحظه می تواند مشتریان زیادی را از شما سلب کند .
در طراحی یک سایت فروشگاهی ، نکاتی وجود دارد که در ادامه به چند نمونه از آن اشاره می کنیم . نخستین گام در خصوص راه اندازی کسب و کاری که به دنیای مجازی و اینترنت مربوط می شود ، به تحقیق و بررسی زیادی احتیاج دارد . پس از راه اندازی سایت ، جهت فروش بهتر و بازدید بیشتر مشتریان از محصولات شما ، باید از علم سئو و هم چنین بازاریابی اینترنتی کمک بگیرید . نکات ویژه ای وجود دارد با بهره گیری از آن ها ، می توان تاثیر زیادی بر طراحی سایت فروشگاه گذاشت . می دانیم که روزانه میلیون ها سرچ از سوی کاربران در قسمت جستجوی گوگل انجام می پذیرد . قرار داشتن سایت شما در صفحه اول تاثیر بسیار زیادی بر میزان بازدید کاربران از سایت شما خواهد داشت که خود سبب جذب کثیری از مشتریان و در نتیجه فروش بهتر شما خواهد شد . طراحی سایت به صورت حرفه ای در کنار داشتن یک مشاوره سئو ، سایت شما را پایه ریزی می کند . در نهایت ، با به اشتراک گذاشتن هر محتوا ، سایت شما به صفحه اول سرچ گوگل خواهد رسید .
طراحی سایت های فروشگاهی ، اساسا همانند یک فروشگاه سنتی است که دارای صفحه اصلی ، بخش های قدیمی تر و جدید تر می باشد که در اصل ویترین فروشگاه را می سازد . طراحی ویترین سایت می بایست به گونه ای باشد که شما مورد اطمینان مشتریان قرارگیرید و آن ها را به خریداران واقعی بدل کنید . ویترین فروشگاه را می توانید با اضافه کردن آیتم های خاصی بسیار جذاب و کاربر پسند جلوه دهید . از جمله این موارد می توان به نمایش پیشنهاد های جدید ، انواع تخفیفات فصلی ، برگزاری جشنواره های متفاوت فروش ، و برگزاری مسابقه میان خریداران فروشگاه اشاره کرد . امکانات مناسبی نیز می توانید به فروشگاه اضافه کنید که در نتیجه این اقدام ، مشتریان در هنگام خرید و استفاده از سایت ، می توانند به شکل راحتتری عمل کنند . همین راحت بودن خریداران ، خود یک اصل مهم در جهت افزایش فروش بهتر و هم چنین معروفیت و محبوبیت سایت به کار برده می شود که از موارد رایج آن به چند نمونه اشاره می کنیم . قابلیت جستجوی محصول و هم چنین فیلترگذاری بر روی انواع محصولات جهت پیدا کردن هر چه سریع تر آیتم های سایت ، فراهم آوردن انواع روش های پرداخت ، نقد و نظرات خریداران سایت جهت راهنمایی افرادی که قصد خرید محصولی را دارند ولی ممکن است به هر دلیلی مردد باشند ، انتخاب انواع روش های ارسال محصولات ، قابلیت خریدی کاملا اتوماتیک بدون هیچ گونه نیاز به منتظر گذاشتن مشتریان جهت بررسی و تایید روند خرید که خود از عدد رفتن زمان جلوگیری می کند ، امکان مشاهده جزئیات محصولات به صورت دقیق و کامل ، ارائه انواع کد های تخفیف به مشتریان ، سیستم سبد خرید و گزارش گیری مناسب جهت اطلاع از جدید ترین وضع سفارشات . البته این ها فقط تعداد اندکی از امکانات سایت فروشگاهی جهت رونق کسب و کار شما می باشند .